maandag 8 juli 2013

Afgelopen haakprojecten en nieuwe projecten ;-)


Het vorige project (die witte/beige roosjes met speldje), was dus corsage tijdens onze bruiloft (afgelopen 19 juni). Voor alle daggasten had ik deze roosjes gehaakt. En ipv de gewone corsage heb ik de corsage gehaakt.


En iedere roos is weer anders. Met het eindresultaat ben ik erg blij, ik hoop dat de andere daggasten dat ook waren. 

Toen ik klaar was met het haken van de corsages had ik tijd en haakwerk over.... En toen zag ik via iemand anders haar site "leuk voor thuis", allemaal leuke ideeën om potjes en flesjes te versieren. Dus ik heb gegoogled naar een mooi patroon. En die heb ik gevonden (bij haken en meer). En zo ben ik aan de slag gegaan. Zie hieronder! 


Na 1 potje kreeg ik de smaak te pakken, en ja hoor, daar kwamen alle potjes en ideeën eruit! Ik heb ervan genoten! Zo kwam er niet 1 potje, maar een heel aantal potjes. Allemaal erg leuk geworden. En zo kon ik toch op deze manier iets leuks maken als decoratie voor de bruiloft. 


En om het leuk af te maken, heb ik nog op alle potjes gekleurde bloemetjes gehaakt. 


Dit is dan het eindresultaat, van alle potjes. Een fleurig geheel! En in alle potjes zaten leuke roosjes en fluitenkruid (of in het gronings "kopzerebloum'n"), die mijn nu man heeft geplukt! :-D



Toen ook nog eens alle potjes waren gehaakt en bloemetjes erbij, werd ik een paar dagen voor de bruiloft toch wel een beetje nerveus, dat ik van alle restjes wol een zeer gekleurd roosje heb gemaakt. 



Tijdens de bruiloft heeft iedereen er goed voor gezorgd dat ik genoeg wol/katoen in voorraad heb. Van alle gasten kreeg ik een bolletje wol/katoen. Dus aan het einde van de dag stond er een grote mand vol met wol/katoen. En van mijn werk (ouders en kinderen en collega's) ook een mand vol. Dus had ik genoeg wol (wel heel veel roze en paars).

Dat heb ik ook meegenomen op huwelijksreis, mocht ik mijn boek uit hebben en zin krijgen in haken. In de eerste paar dagen was dat niet zo, maar op een gegeven moment toen ik mijn boek uit had, ben ik toch weer begonnen met haken. 

En hier het eindresultaat, iets meer kleur dan de potjes die ik gemaakt heb voor de bruiloft. 



Mochten er nou mensen interesse hebben. Dan werk ik natuurlijk graag in opdracht ;-) 

De prijzen:
Roosjes 2 euro
Versierde potjes/flesjes 3,50


 Dan heb ik ook nog een paar bloemetjes gehaakt. Daar moet ik nog iets leuks verzinnen waar ik het voor wil gebruiken ;-)

En nu ben ik bezig met een tissuedooshoes. Ook dat is erg leuk om te doen. En natuurlijk wil ik dat ook wel op verzoek maken. En natuurlijk ook dat iemand zelf de kleuren mag uitzoeken/uitkiezen.

Omdat daar toch wel meer tijd in zit wil ik daar toch wel iets meer voor vragen:

Tissuedoos 5 euro (incl. tissuedoos)


Al met al ben ik creatief toch wel weer een beetje druk geweest met van alles en nog wat! Ik geniet ervolop van! Ik hoop dat jullie ook zullen genieten van de verhalen en foto's op deze blog. 

En reageer graag! 

Geen opmerkingen: