maandag 26 mei 2014

babymutsjes en andere creaties




Ik zit volop verschillende ideeën, maar eigenlijk kom ik tot heel weinig dingen. Maar de afgelopen week is er toch weer heel wat uit mijn handen gekomen.

Een vriendin van mij, was begonnen met een babymutsje haken. We hadden samen een patroon gevonden. Maar die vriendin van mij kwam er niet uit, voor haar heb ik zelf het patroon aangepast, zodat zij het wel snapte (inmiddels ben ik toch een beetje een haakjuf ;-)) Ondertussen ben ik toch verder gegaan met het desbetreffende patroon. 

Helaas was het patroon niet erg goed. Tja zo zie je maar weer dat er ook patronen op internet zijn, die niet kloppen. Want het babymutsje is inmiddels voor een kind van ongeveer 1 jaar. Op mijn werk (kinderopvang/babygroep) heb ik kinderen gezocht die het pasten. Nou een meisje van 11 maanden daar paste hij niet, nog te groot. Dus ik denk ik dat ik een mutsje heb voor ongeveer 1 jaar. Misschien leuk voor iemand i.v.m. WK. ;-) Hij is oranje :-)


Vanavond heb ik er even een mooi roosje op gemaakt.

Toen ik deze af had, en natuurlijk wel zag dat het veel te groot was, heb ik meteen weer een ander patroon gezocht. En het haakte ook al meteen heel anders. (nu weet ik alleen niet meer van welke website ik het patroon heb). Maar het is echt een klein mutsje. Ik denk zeker geschikt voor een pasgeboren baby, want de baby's van 3 maanden op mijn werk pastte het niet. Ook op dit mutsje heb ik vanavond een roosje gehaakt. 


Dan ben ik ook nog eens eindelijk bij met mijn CAL2014 deken. En ik vind het leuk, steeds leuker. Ik heb niet een foto van het geheel. Op het moment is het heel handig en gebruik ik heb als gordijn voor de deur van de serre ;-) Ik kan niet wachten tot het vrijdag is, dan komen er weer nieuwe toeren. 



En niet alleen haken is mijn hobby. Ook heb ik met mijn vriendinnen gemozaiekt. Met mijn vrijgezellenfeest heb ik gemozaiekt, en het was zo leuk dat wilden we nog een keer. Al een hele tijd hebben we de tegels in stukjes geslaan met een hamer (echt lekker als je af en toe wat frustraties hebt). En we hoefden het alleen nog te voegen. Dus dat hebben we ook gedaan. Dus dat is ook weer af! 





Het eindrestultaat van mijn gemozaiekte dienblad. Ik ben er helemaal trots op! 

En terwijl ik op mijn vriendinnen wachtte, had ik natuurlijk nog een ander haakproject! Ik ben een omslagdoek aan het haken. En het randje is van halve granny's. Daarvan heb ik er 149 stuks van nodig. Dus daar ben ik nog wel even mee bezig. Erg leuk voor tussendoor. Voor zulke wacht momenten ;-) 



Dat is ongeveer een update van mijn projecten! ;-) 



Geen opmerkingen: