dinsdag 20 november 2018

Kleding wat ik de afgelopen 2 jaar heb gehaakt


En ineens kwam ik erachter dat ik ook nog een aantal 'kleding' haakprojectjes niet had laten zien. 



Deze blauwe slofjes kwam ik nog tegen op mijn computer. Deze heb ik al een hele lange tijd geleden gehaakt. Ik weet niet eens meer wanneer. Waarschijnlijk ergens in 2016. Toch nog mooi om ze ook nog eens te laten showen.


november 2016 heb ik dit vestje gehaakt. Omdat ik toen nog niet wist of we een zoontje of een dochtertje zouden krijgen, heb ik een mooi grijs vestje gehaakt. Toen ging ik nog erg veel naar het haakcafe in ons dorp (bij de bibliotheek), daar heb ik veel hulp bij gehad. Toen ik er niet uit kwam met het patroon. Altijd weer leuk dat een aantal dames mij hadden geholpen met het haken en lezen van de patronen. 
Onze dochter heeft dit vestje niet vaak aangehad, want het vestje was eigenlijk een beetje te klein gehaakt. Wie weet kan er nog een keer iemand anders van genieten. 


Januari 2017 was het toch wel ontzettend koud. We hebben heerlijk buiten gewandeld met onze dochter. Toen heb ik dus dit mooie mutsje gehaakt. Die heeft ze ook een paar keer met veel plezier op gehad. Zo bleef ze tenminste lekker warm terwijl het maar ontzettend koud buiten was. 



En toen was het koningsdag 2018. Een mooie reden voor mij om een leuk rokje te haken voor mijn dochter. Ik vond het onwijs leuk (en makkelijk) om dit te haken. Wie weet maak ik er vaker zulke rokjes. 

Alleen vind ik het altijd erg lastig hoe je nou precies weet welke maat je haakt. Blijkbaar heb ik altijd ander garen dan het patroon, en haak ik veel te los of juist te strak. Dat vind ik dan toch wel een dingetje. Maar wie weet. 

Dit rokje heeft maat 86. 

Volgens mij heb ik nog een aantal projecten die af zijn, maar waar ik nog geen foto van heb. Binnenkort komen er waarschijnlijk nog een aantal leuke projecten voorbij die af zijn. 

Ik weet dat ik een sinterklaas knuffel heb klaar staan, een poncho die al heel lang af is, een rood rokje wat nog afgehecht moet worden, maar die ook al wel af is, en een nijntje deken (een projectje van uitproberen, wat een leuke poppendeken is geworden). 

Dus blijf mij volgen dan word je wachten beloond. 

Tot de volgende keer! 

Laat gerust een reactie achter! 



Geen opmerkingen: